Januari till april 2012

2012-12-12 13:00:00
Tillbakablickar
Här kommer en liten summering av mitt 2012. Kanske ett av de bättre åren. Så många bra och fina saker som hände mig och personer i min närhet. Redan i början av året kände jag att det skulle bli ett extra bra år. 2013 har jag många saker att se fram emot, som att börja på universitet och förhoppningsvis flytta hemifrån. Men, såhär var mitt 2012.
Januari
Den femte januari fick jag godkänt på min andra uppkörning och fick alltså körkort. En sådan lättnad att inte längre behöva ta och betala för körlektioner, plugga teori eller vara orolig inför proven. Emelie var så snäll och bakade en grattiskladdkaka åt mig.
I julklapp av Wille fick jag välja vilken föreställning jag ville på Göteborgsoperan förutom West Side Story eftersom hon redan hade sett den. Jag valde Tosca och vi såg den i mitten av januari. Den var himla, himla bra.
Dessutom började vi boka vår Parisresa och gjorde sparrissoppa.
Jag såg ut lite såhär. Hade tandställning men döljde det genom att le med stängd mun.
Rensade min dåvarande bokhylla och i min gardrob.
 
Februari
Alldeles i början av februari blev jag äntligen av med min tandställning. Det var så himla ovant men så himla underbart. Dock tog det minst ett halvår innan jag började vänja mig vid att le utan stängd mun.
På alla hjärtans dag åt vi våfflor hemma. Jag och Patrik firade det inte något speciellt. Såg på naturfilmer och frågesportsprogram.
Och så åt vi semlor också. Både hemma och på jobbet. Himla gott.
Jag lade klart ett 500-bitarspussel också. Hade blivit så pusselsugen efter att ha sett barnen på förskolan pussla.
 
Mars
Jag åt mestadeles pasta carbonara till lunch de dagar jag var hemma och inte jobbade.
Wille fyllde 20 år och hade efterrättskalas. Alla gäster hade med sig någon form av efterrätt. Jag hade gjort en chokladtryffeltårta som blev god. Jag hade med mig ballonger och presenter också.
Det blev varmt fort och jag kunde redan sitta ute och läsa. Läste en hel del den här månaden, ungefär sju stycken. Dessutom gick jag på mitt livs första yogapass.
En dag vandrade jag runt i Fontin med braiga Anna och pratade om framtidsplaner och nuet.
 
April
I början av April gjorde jag mitt livs första högskoleprov, gick på en fest hos Patrik efteråt och dagen efter reste jag och Wille iväg.
Till Paris! Vi gick högst upp i Eiffeltornet, besökte Louvren, Musée D'Orsay, Centre George Pompidou och Notre dame, såg Triumfbågen och den okände soldatens grav och försökte prata så mycket franska som möjligt.
Vi hoppade lite också.
Drack shrekdrinkar på Le Kitch, köpte macroner på Ladurée och böcker på Shakespear & CO och Le Bon Marché.
När vi kommit hem till Sverige igen firade vi påsk och gick på en 20-årings barnkalas.
Och så gick jag, Anna, Elsa och Sofia till Henriksbergsterassen för att bara lyssna på HåkanH-låtar en hel kväll. Fast vi gick vidare på andra långgatan sedan.
På valborgsmässoafton såg vi på Chalmers Cortège. Extra roligt eftersom vi kände några som var med i årets tåg. Vi hade picknick med baguetter, ost, vindruvor, jordgubbar cider och champagne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0