Kola, mandelmassa och ett bakgeni

2012-12-18 12:00:00
Min Dag
I fredags bestämde sig jag och Patrik (mest jag, Patrik hakade mest bara på) för att baka julgodis. Fram med sirapen, vispgrädden och apelsinerna! alltså.
Jag malde solroskärnor och hade hörselskydd på mig.
För jag gjorde hemmagjord mandelmassa utan mandel. Jag är mandelallergiker och det senaste året har det varit ypperligt svårt att få tag i bakmassa, tror den utgått ifrån sortimentet tyvärr. Den blev okej, lite väl söt kanske. Men annars världens enklaste recept innehållandes endast tre ingredienser.
Patrik gjorde apelsinkola. Trots att han misslyckades lite med att läsa av rätt måttenheter blev den bra. Kanske att han är ett slags bakgeni som undermedvetet inte följer receptet utan utvecklar det till något bättre.
För övrigt har vår gran utomhus satts upp och tänts.
Sedan gjorde jag världens enklaste pepparkakskola i mikrovågsugnen. Tusen gången lättare än att koka den på spisen.
Eskil ville också vara med ett tag. Sedan tröttnade vi, mest för att vi hade ätit så mycket socker och blev sega i huvudet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0