Maj till augusti 2012

2012-12-25 12:00:00
Tillbakablickar
Maj
I maj gick jag på ännu en 20-års fest, den här gången med temat "ursäkta, har jag kommit fel?". Jag var utklädd till någon slaks antika grekisk kvinna och Patrik hade på sig en våtdräkt och bar på en surfbräda. Fick dock inga bra bilder på det.
 
Jag tog mig runt Göteborgsvarvet. Dock vrickade jag foten efter ungefär fem kilometer, fast det visste jag inte då utan kämpade mig igenom det. Var såhär superglad när jag kom i mål. Dock inte lika glad när jag märkte att jag inte kunde gå ordentligt på foten.
 
Wille och Niklas fixade ett överraskningskalas till Anton när han fyllde 20 år och jag var bjuden. Vi åt tacos, pannkakstårta och drack cider.
I slutet av månaden var det så varmt att jag kunde sitta utomhus i shorts och äta frukost.
 
Jag och Patrik firade tre år tillsammans, Patrik fyllde 20 år och så firade vi mors dag också. Fast inte allt på samma dag.
 
Juni
I början av juni åkte jag och Patrik in till Pustervik för att gå på Christer i P3:s tio-års-firande.
På nationaldagen åkte jag in till Göteborg för att se på Moonrise Kingdom på bio. Har ni inte sett den filmen: se den!
David tog studenten så vi firade honom. Först med studentkalas hemma hos honom, drack god champagne och åt god mat, sedan åkte vi in till Göteborg tillsammans med andra studenter.
Patriks bror gifte sig med sin Sandra. Vi var bjudna på bröllopet. Superfin dag!
På bröllopsdagskvällen åkte vi vidare för att fira att Frida och Sofia fyllt 20 år.
På min systers födelsedag (hon var ändå inte hemma) firade jag och Patrik att vi varit tillsammans i tre år. Vi åkte in till Slottskogen, klappade getter och åt bröllopsmatsrester.
På midsommarafton fick blommor på skjortkragen kompensera för utebliven midsommarkrans. Vi firade hemma hos en kompis som bodde en kvarts gångväg från mig, vilket medfödde att ett gäng kompisar sov över hos mig. Fin midsommar.
Mot slutet av juni firade vi fina Anna som fyllde 20 år och drack cider på Calor.
 
Juli
Min syster konfirmerades och det firade vi med att äta god mat och ge presenter. Min present till henne var att välja valfri destination inom Europa och att jag betalde transport och boende. Åh, vad peppade vi var på att boka resan.
Jag hade min första sommar utan jobb sedan jag slutade nian. Det var ett medvetet val eftersom jag jobbat hela året. Dock var det rätt tråkigt eftersom alla vännerna jobbade.
Jag åkte ut till havet två gånger. En gång med Patrik och en med Emelie.
Plockade blåbär och åt till frukost tillsammans med mjölk. Hur. Gott. Som. Helst.
En fredag åkte vi in till vikingamarknaden. Jag köpte ekologiska chips och åt glass och åkte sedan hem för att se på OS-invigningen.
 
Augusti
I början av augusti gick vi på en regning marknad, beställde hem resväskadresslappar och bokade klart vår resa. Var hur peppade som helst! Resan var ungefär det enda vi pratade om. Vår första, egna utlandsresa!
Jag och Patrik hade kräftskiva hemma hos mig. Vi blev upp mot femtio personer till slut.
Dagen efter kräftskivan och efter att vi till slut fått städat iordning gick vi till farmor och farfar för att ha den årliga grillkvällen.
Och så började Göteborgs kulturkalas. Jag, Wille och Eme startade den med att gå och se Linnea Henriksson när hon sjöng på en invigning av ett ungdomens kulturhus.
Sedan fortsatte jag och Eme bort till Götaplatsen för att se Timbuktu och Damn!.
En annan dag såg vi Den svenska björnstammen efter att ha ätit glass i Kungsparken och gått runt i den internationella marknaden på Gustaf Adolfs torg.
Jag köpte en ny bokhylla och satte ihop den själv med lite hjälp från Emelie.
Jag hade min första jobbdag, vilket kändes jobbigt efter att ha haft så lång semester. Jag blev dock snabbt förkyld och fick tröstäta.
Patrik och jag sprang Midnattsloppet. För första gången i mitt liv sprang jag en hel mil utan att stanna upp. Var så sjukt nöjd och var hög på endorfiner efteråt.
I slutet av augusti begravde jag min fisk Kerstin. Det var tungt och det blev tomt efter henne. Det är det värsta med att ha husdjur fast de ger en så fantastiskt mycket fint medan de lever.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0