Malta, sista dagen

2012-12-29 13:00:00
Resor - Malta
Och så vaknde vi upp på den sista dagen på Malta för den här resan. Passade på att kika lite på utsikten.
Upptäckte att det växte kaktuspäron under vår balkong! Såg ingen väg jag hade kunnat ta för att plocka på mig ett för att smaka. Ångrar att jag inte köpte på marknaden.
Så blev det dags för att äta frukost. Och att äta upp all mat vi hade kvar. Fick tvinga i oss "bara en smörgås till" och var sedan superproppmätta.
När vi diskat, packat och städat klart blev det dags att bara sitta och vänta på att en hyresvärd skulle komma så vi kunde lämna över nyckeln.
Till sist kom både hyresvärden och vår chaufför, så det blev dags att lämna lägenheten och åka till flygplatsen.
När vi hade checkat in (tog ett tag att förstå att vi inte skulle checka in själva, eller göra något själv för den delen) och alla hade klarat sig igenom säkerhetskontrollen gick vi runt i väntrummet och taxfreen.
Och så kom vårt så fint utsmyckade flygplan och det var dags att gå ombord.
Nosen täcktes av änglar. Det kändes ju tryggt.
Fina mamma.<3
Resenärerna som tillbringat nio nätter tillsammans i Malta. <3
Och så lyfte vi.
Vi fick middag på flyget. Det fick vi när vi åkte ner också och det var ingen som hade nämnt något om det så det blev en trevlig överraskning, mest eftersom jag faktiskt kunde äta maten. Bröden och kakan fick ju de andra dela på.
Eftersom vi åkte under eftermiddagen/kvällen höll solen på att gå ner.
Emelie hade fönsterplatsen och fick se det fina mest.
När solen till sist gått ner landade vi på Frankfurt och började genast att leta efter vår gate på den enorma flygplatsen.
Den låg ungefär längst bort, men vi hittade dit till sist. Jag köpte kanske världens godaste chokladlikör, vi åt för många M&Ms och det var märkligt att höra så många svenskar prata runt omkring sig.
När vi hamnade i Sverige var det regnigt, kallt och bilarna körde på den andra sidan än vad vi hunnit bli vana vid. Alltjämt hade vi en finfin resa och jag misstänker att vi snart åker dit igen. Vi har ju så mycket kvar att besöka och uppleva!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0