Tre dagar kvar

2012-12-20 19:30:00
Tankar Och Funderingar
Imorgon är det tre dagar kvar till julafton. Det är den 21 december 2012, alltså det datum som vissa forskare anser vara mayaindianernas förutspådda domedag. Jag misstänker att det kommer hypas något så enormt om det på sociala medier. Kanske att jag just därför kommer att hålla mig borta därifrån för att slippa läsa meningar som "haha, jorden gick inte över" eller "Mayaindianerna hade fel".
 
Det finns inte så mycket att säga om det egentligen. Antingen kommer det inträffa eller inte och din upplysning om det på facebook eller twitter kommer inte ändra på det. Alla andra kommer också märka om jorden går under eller inte. Tro det eller ej, men alla andra behöver inte någon som upplyser dem om det faktum att tellus finns kvar. Så jag förespråkar att ni ska lägga er energi på något annat imorgon, kanske umgås med någon ni tycker om eller göra något som skulle förgylla en eventuell sista dag på jorden.
 
Eller så spär du på ditt behov av att känna skadeglädje över att andra kan ha fel och skriver en statusuppdatering. Om det nu känns viktigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0