Alla hjärtans dag

2012-02-16 19:14:51
Min Dag
Egentligen var det inte tänkt att jag och Patrik skulle vara med varandra på alla hjärtans dag. Det gjorde mig heller inte så mycket eftersom det mest känns som en komersiell högtid där det är meningen att man ska köpa så mycket choklad, rosor och smycken man kan till den man tycker om. Som om att på en enda av årets dagar trycka in och visa all den kärlek man känner under ett helt år. Som om att det inte är minst lika viktigt att varje dag visa hur mycket man tycker om någon.

I vart fall så kom det sig att jag åkte hem till Patrik någon gång runt åtta-tiden och sov över där ändå.
Jag hade faktiskt tänkt att köpa med mig en liten ros bara för att det är en fin gest (extra fin om man dessutom tänker på hur blomman har blivit odlad och köper utefter det), men blomaffärerna hade stängt så det fick vara.
Vi firade istället med att göra sådant vi tycker om att göra tillsammans, som exempelvis att se på frågesportprogram och naturfilm på tv.

Hoppas ni hade en fin alla hjärtans dag, ni också!


Jag åt våfflor hemma innan jag åkte till Patrik. Mamma hade gjort dem hjärtedagen till ära.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0