Vår på ingång

2012-02-23 16:40:18
Min Dag

Solen och värmen har tittat fram i dag mellan regn, snö, slask och minusgrader. För första gången det här året hade jag inga termo- eller regnbyxor på mig när vi var utomhus med barnen. Ingen mössa på huvudet heller.

Jag antar att det är för tidigt att börja tala om vårtecken och dylikt eftersom marsmånad brukar vara lurig och komma med minusgrader och snöoväder (även april, fastän det är mer sällsynt). Men idag har det känts som att våren sakta men säkert börjar ta sina små steg fram.
Och även fast vintern kanske inte har några planer på att ge sig av än, kan det väl få vara vår i i vart fall en vecka? Tack.




Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0