All by myself

2012-01-07 19:43:25
Min Dag
Körde bil helt själv för första gången idag. Alldeles ensam och hade ingen bredvid som sa "bromsa!" medan jag redan bromsade eller som kom med andra påpekanden. Kändes så konstigt, som att det var del av en dröm. Samtidigt kändes det helt naturligt. Men lite ensamt så klart. Som tur var hade jag Håkan Hellström som sällskap genom högtalarna, och ena vägen även min syster och hennes kompis.

Jag har alltså tagit körkort. Hade uppkörningen i torsdags och glädjetårar kom när inspektören sa att jag var godkänd. Sådan lättnad över att jag inte behöver ta fler körlektioner (fastän det så klart är lärorikt och trevligt) eller oroa mig över hur det kommer gå på uppkörningen.

Jag tror det kommer ta ett tag och några körningar innan jag har vant mig vid att ibland åka i bilen alldeles själv. Tror jag får bränna en cd-skiva med den absolut bästa musiken så att det inte känns lika ensamt (kan tyvärr inte koppla in mobilen eller usb i våra bilars bilstereor).


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0