Tidningsrensning och bokhyllbekymmer

2012-01-28 14:09:38
Min Dag
Igår fick jag ett städryck igen och den här gången var det bokhyllan och mina gamla tidningar som fick sig en rensning.
Jag hade ingen plats i bokhyllan för Livet deluxe-boken, som jag läste ut igår, men så kom jag på att jag skulle kunna flytta alla mina faktaböcker från bokhyllan till avlastningsbordet och ställa dem bredvid mitt uppslagsverk från Bonnier.
Det enda som låg i vägen för det här var en tidningshög med alla möjliga tidningar.

Under min rensning upptäckte att jag hade en hög med gamla Frida- och Veckorevyntidningar både under och i avlastningsbordet. Jag vet att jag inte kommer att läsa dem igen, så jag tog fram en stor papperskasse och slängde ungefär allihop. Dock efter att ha bläddrat igenom dem och rivit ut recept som tilltalade mig och boktips.
Dessutom upptäckte jag en artikel om hur man kan ha en katt fastän man är allergisk. Tänkte att jag skulle låta min pojkvän läsa den eftersom han är allergisk mot katt och jag är en riktig kattmänniska (vilket är så himla typiskt! Men det som är bra är att han klarar av att vara när katter, bara han inte klappar dem.).

Sedan var det bara att flytta dit alla mina faktaböcker och därmed blev det också plats för alla pocketböcker som legat ovanpå de andra böckerna. Men nu är det fullt i bokhyllan igen. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det när jag har läst ut fler böcker som vill in i hyllan. Den andra bokhyllan (som befinner sig i en annan del av huset och inte syns för någon annan än för oss som bor i huset) är redan mer än proppfull så där går det inte att ställa några fler.
Tror jag behöver köpa en ny och större bokhylla ...








Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0