Systerskap

2012-07-19 12:00:00
Böcker
"Systerskap" är den andra delen i Katerina Jonouchs serie om barnmorskan Cecilia Lund. Vad jag har hört ska det totalt bli tio böcker och den femte är precis nysläppt.
 
En man begår övergrepp på kvinnor i staden och unga killar som inte förstår "nej" övergriper sig på en yngre tjej. Detta blir starten på ett systerskap som tänker vända på maktbalansen.
I Cecilias liv är det seperation efter hennes makes otrohet, hus som ska säljas och barnen som undrar vad som egentligen händer och varför det inte är som vanligt.
 
Janouch är så bra på att behandla ämnet relationer och kriser, på att beskriva hur olika människor tar sig igenom livets olika skeenden. Efter andra boken kan jag säga att jag nog kommer följa med barnmorskan ända till bok tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0