The adventures of Huckleberry Finn

2012-06-13 12:00:00
Böcker

Igår läste jag ut "The Adventures of Huckleberry Finn". Läste den för första gången i mitt liv.
Världen har sannerligen förrändrats sedan boken skrevs på 1880-talet. För det mesta till det bättre, som med slavhandeln av mörkhyade människor. Dessvärre pågår fortfarande slavhandel och barnarbete, men bakom stängda dörrar och inget som sker öppet i samhället. Man kan inte spekulera i vilket som är värst, det leder inte någonstans, istället försöka få det att sluta. Exempelvis genom att tänka efter vad man köper.

Annars är det en äventyrlig bok och man vet inte riktigt vad som kommer att hända (om man inte läst om den förut). När man tror att det äntligen ska bli bra för Jim (en slav som bestämmer sig för att rymma och träffar på Huckleberry) och Huckleberry Finn händer det något dåligt för dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0