Förmiddagsstädning av akvarium och andra måndagsaktiviteter

2012-03-12 10:41:17
Min Dag
Nu på förmiddagen har jag åtagit mig uppgiften att göra en snabb rengöring av akvariumet. Otroligt att det kan bli smutsigt så fort av bara en enda fisk (bara för att klargöra: vi har haft flera fiskar i akvariumet men den numer enda kvarvarande fisken har ätit upp de andra fiskarna. Därför känns det inte heller som någon idé att köpa fler fiskkompisar eftersom de också med störst sannolikhet kommer bli uppätna.).

Å andra sidan blir det väl fort smutsigt för att det är svårt att portionera ut mat till bara en fisk åt gången. Hen äter inte så mycket åt gången vilket resulterar att en del av den maten jag ger kommer hamna på botten, cirkulera runt i vattnet eller fastna i pumpen. Därmed blir/ser det fortare smutsigt än om maten hade blivit uppäten. Det är min tanke om det hela.

Snart ska jag göra iordning lite lunch till mig. Idag blir det Pasta Carbonara som jag börjar kunna laga utantill nu (måste vara en av världens mest lättlagade och godare rätter?).
Senare idag ska jag på ett litet jobbpass på några timmar. Kanske att jag åker till friskis efter det. Är fortfarande inte riktigt helt frisk från min hosta. Får se hur jag känner mig efter jobbet!

Hoppas ni får en bra måndag!


Pasta Carbonara. Mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0