Soligt veckoslut med hembakat bröd och bokläsning

2012-03-23 19:34:18
Min Dag
Det blev inte mer än två lediga dagar för mig den här veckan. Igår och idag har jag gått upp tidigt (tidigt!) för att åka iväg på jobb. Igår var jag ute nästan hela dagen med barnen och gick bara in för att äta lunch och mellanmål. Superskönt att få vara ute i den varma vårsolen! Jackan åkte av för det blev alldeles för varmt att ha den på.

Igår när jag kom hem fanns det nybakt bröd som mamma bakat under sin lediga dag. Urgott!

Idag slutade jag runt tolvtiden och när jag kom hem satte jag mig utomhus med mellanmål och en bok. I solen var det så varmt att jag fick sätta mig i t-shirt och uppdragna jeans. På eftermiddagen var det så varmt att jag blev svettig av att bara sitta i solen och fick lägga halva kroppen i skuggan för att kyla ner mig.
I vart fall lyckades jag läsa ut två böcker och nu har jag bara en outläst bok kvar hemma (och som jag känner för att läsa).

Och nu när jag varit inomhus några timmar och huden fått lite lugn och ro från solsken ser jag att jag har fått lite färg i ansiktet och armarna. Och det känns. I vart fall i ansiktet; kinderna hettar lite.
Men åh, vad det är härligt med lite sommarvärme på våren!


Koncentrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0