Sjukhusbesök på akutmottagningen

2012-05-14 20:39:28
Min Dag
Igår kväll åkte jag och mamma in till akuten efter att en sjuksköterska vi känner tittat på min fot och sagt att det kanske är bäst att låta någon (=läkare) titta på den. Säger man att man ska till akuten låter det alltid så allvarligt, men vi åkte dit för att det var den enda delen av sjukhuset som var öppet då. Jag kan ju ta mig fram, men får gå på tå. Vilket mina fotmuskler brukar tröttna på ett tag, så det blir inga längre sträckor. Därför har jag också tagit ledigt några dagar för det känns inte optimalt att jobba med barn om man inte kan ta sig fram ordentligt.

I vart fall så fick vi komma in till en undersköterska ganska snabbt. Hon tittade på foten, ställde några frågor, gick och pratade med en annan sköterska och gav mig till slut näst lägst prioritering. Jag tänkte mest att det inte kunde vara så himla många andra som behövde uppsöka en ortoped en sen söndagskväll. Men jag hade fel för vi väntade i minst två timmar innan mamma gick tillbaka till sköterskorna och frågade hur allvarligt de trodde att min fotskada var och om vi kunde åka hem och kontakta vårdcentralen imorgon istället. Det gick bra, sa sköterskan och vi åkte hem igen.

Jag har inte ringt vårdcentralen idag för jag tänker att om det inte blivit bättre om några dagar behöver jag nog åka in till vårdcentralen. I och för sig ser foten lite mer svullen ut idag, men jag har inte mer ont i den så jag tänker att det nog inte är någon större fara. Den har förhoppningsvis läkt snart.


Bild härifrån. Redigerad av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0