Malta, dag fyra

2012-11-18 20:09:00
Resor - Malta
På fredagen hade vi ännu inte tröttnad på vår utsikt från balkongen. För övrigt finns de blå kranarna i bakgrunden på ett område som kallas Freeport och är en hamn dit exempelvis conatinerfartyg anländer till.
Detta såg vi också från vår balkongen. Om ni tittar noga ser ni en dansk flagga ungefär i mitten av bilden. Vi såg sådana lite överallt. Antingen bor det väldigt många danskar i Malta, eller så har den flaggan en annan betydelse där. Vi glömde fråga någon maltes om det.
Efter frukosten åkte vi till Sliema som är en av de större städerna. Vill man shoppa kläder är det helt klart hit man ska åka.
Efter att ha gått i några affärer satte vi oss och åt lunch.
Nedanför lunchplatsen fanns en allmän pool utan vatten eftersom det inte var säsong för det nu.
Triq it-Torri, en av de många shoppinggatorna och längst, längst ner kan man se havet.
Man kunde se Valletta också ifrån gatan Ix-Xatt ta' Tigne.
Till lunchen hade vi köpt Kinnie som är en typisk maltesisk läsk. Mitt betyg blev okej, men inget som jag skulle köpa för att jag var sugen på det. Smakade lite som Trocadero, fast med en beskare eftersmak.
Jag och Emelie njöt av solen och värmen. Underbart att kunna gå i shorts i november.
Till sist gick vi in i Sliemas största shoppingcenter The Point. Dock var vi trötta och lite griniga, så vi åkte ganska snabbt därifrån. Jag var så trött att jag gick och lade mig direkt när vi kommit hem till lägenheten, utan att äta middag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0