Malta, dag sex

2012-11-25 10:00:00
Resor - Malta
På söndagen gjorde vi oss snabbt iordning efter frukosten.
Och började den 20 minuter långa promenaden österut.
Mestadels längs med havet. Så underbart att så ofta få gå längs med havet.
Gick förbi St Julians tower, som är mycket hemligt och inte öppet för allmänheten.
Fint.
Någon hade ristat i en kaktus. Mest troligtvis någon från Australien.
Och så började vi närma oss dagens mål: Marsaxlokk.
Vi skulle gå på, vad vi trodde, stadens fiskmarknad som hålls varje söndag.
Men det var mest en vanlig, men ofantligt stor, marknad. Och såklart, längs med havet.
Längst ner såldes det dock även fisk. Väldigt mycket fisk. Vi hade först tänkt att vi skulle köpa vår middag där, men vi tyckte det var för ohygieniskt och nöjde oss med att bara titta.
Efter ett tag satte vi oss ner på en bänk för att äta nekatriner.
Hade havet och alla fiskebåtarna som utsikt.
Jag var såhär glad över att kunna gå i shorts och linne i november och över att vara på Malta överhuvudtaget.
Efter ett tag gick vi hemåt efter att först ha väntat förgäves på en buss som visst inte kom för att det var marknad.
Sådant kan man inte bli bitter över när man har mycket fint att titta på längs med vägen.
Efter att ha ätit lunch i lägenheten bestämde vi oss för att gå ner till Pretty Bay och spendera eftermiddagen där.
Jag såg en landkrabba. De enda krabbor som finns på Malta, vad vi vet.
Sedan gick vi hem och åt middag. Mamma och Emelie fick laga mat och jag skar grönsaker. Bra så, tycker jag.
Och det var vår söndag på Malta.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0