Malta, dag två

2012-11-11 11:00:00
Resor - Malta
Den andra morgonen regnade det. Därmed förutsatte vi att det skulle regna hela dagen och tog på oss jackor och långbyxor.
Vi åkte buss in till Valletta, som är Maltas huvudstad.
Regnet hade under morgontimmarna ersatts av sol. Det var varmt så vi satte oss och åt glass.
Vi gick längs med Triq-il-Republica, som är en av de två huvudgatorna och längst ner såg det mest ut såhär.
Vi hade hunnit shoppa en del. The Body Shops produkter var billigare här än hemma, så vi köpte på oss ett lager.
Deras förhållande till storlekar är lite annourlunda jämfört med i Sverige. Jag som vanligtvis har storlek S fick ibland till och med prova storlek L. Jag provade till exempel de här leggingsen, men de hade inte något par i storlek L och M kändes för tajt.
Vi försökte hitta genvägar ner till busshållplatsen, men eftersom de höll på med ombyggnationer lite här och där blev det svårare än vi tänkt oss. Vi hamnade uppe på den här avsatsen som hade utsikt över ett huvudkontor för en bank och ett stort kryssningsfartyg.
Till slut kom vi iväg, fast klev på fel buss. Vi trodde att vi skulle kunna byta till rätt buss så vi gick av vid en större affär och passade på att gå och handla än mer mat (vi hittade en bra affär i Valletta som sålde många ekologiska och rättvisemärkta varor samt glutenfria, hur bra som helst!).
Men det visade sig att "vår" buss inte gick därifrån. Vi fick åka med den den busslinjen vi åkt med från början och gå en lite längre bit hem istället.
Jag hade köpt "The times of Malta", mest för att få reda på om det var några oroligheter eller liknande på gång i landet eller någon annanstans i världen för den delen.
Vi drack te på kvällen.
Sedan somnade vi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0