Cykel i motvind

2012-10-26 20:37:00
Min Dag Tankar Och Funderingar
 Igår åkte jag in till Göteborg för att träffa braiga Wille eftersom vi inte kommer att ses på ett tag (varför inte får ni som ännu inte vet reda på på måndag). Det var regnigt och ruskigt utomhus, men varmt och mysigt därinne på caféet. Jag kände mig som stereotypbilden av en förskolefröken när jag spatserade genom staden klädd i regnjacka, regnbyxor, vattentäta kängor, mössa, halsduk och vantar. Jag mötte mest folk i rockar och med paraplyer i händerna och kände mig väldigt ovälklädd, men samtidigt så himla rätt klädd för vädret.
 
För att senare ta mig hem ifrån tåget fick jag cykla genom mörkret. Jag hade inte märkt att det hade börjat blåsa vilket jag alltså blev varse när jag försökte motverka motvinden. Ibland kändes det som om att jag skulle börja åka bakåt om jag slutade att trampa och kämpa emot. En gång gick det inte längre. Jag höll på att hamna i diket för att det kom en sådan våldsam vindpust. Jag fick gå av cykeln och leda den en bit tills jag kände att vinden hade lugnat sig och sedan börja trampa igen. Jag skrattade mest åt mina tappra försök att ta mig hem så ifall jag försökt måla upp någon slags offerroll här så stämmer det inte. Ville mest bara meddela och förklara att det går oerhört bra att ta sig fram utan hjälp av bil; man blir till och med gladare och inte så dyster om man måste gå eller cykla en stund om dagen. Enda förlusten är väl tid, men jag tänker att den får jag igen eftersom jag får igen dem när jag blir äldre och, förhoppningsvis, mår bra eftersom jag har cyklat oftare än att ta bilen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0