Sjuk torsdag

2012-10-18 14:45:00
Min Dag
Idag är det en sådan där typsik grå höstdag. En sådan grå dag där det är så grått ute att man inte märker att det plötsligt har börjat regna utomhus. För min del är det mest mysigt eftersom jag är förkyld (igen) och ändå måste hålla mig inomhus.
 
Istället för att vara uromhus och/eller arbeta sysselsätter jag mig med att dricka varmt (värmd mjölk med kanel eller nyponsoppa, mums), äta c-vitaminer och läsa en bok. Just nu är det "Det stora huset" av Nicole Krauss, vilken jag för övrigt fick i present av Wille och Anton när jag fyllde år men fick åka och byta eftersom själv redan hade införskaffat den. Bytte den mot Vargas Llosas "Bockfesten" som tydligen ska vara hans bästa. Får väl se vad jag anser om det när jag har tagit mig igenom den om några månader (har för tillfället ungefär nio andra böcker att ta mig igenom innan det blir dens tur).
Ja, och så blir jag ju då och då underhållen av min sköldpadda. Man kan ju inte bara ligga och läsa en bok om det finns en sköldpadda i närheten som behöver bli klappad!
 
Nu ska jag återgå till att läsa eller öva inför högskoleprovet nu och snörvla vidare. Ha en finfin torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0