WOW, dag ett - Pepp, Alabama Shakes och Lisebergs hamnområde

2013-08-12 10:00:00
Kalas och festligheter
På torsdagen tog jag och bästa Wille bussen till Linnéplatsen efter att först ha lämnat av saker hemma hos henne. Möttes av dessa skyltar.
Wille var så peppad att hon hoppade av glädje av detta. Sedan gick vi och hämtade våra armband och lite senare fick jag av misstag (mitt eget, klantiga fel) i mig hasselnötter. Fick hetsdricka mjölk och hetsäta pommes frites för att illamåendet skulle gå över så snart som möjligt. Så himla glad över att det oftast hjälper för mig att äta/dricka något som inte innehåller nötter.
I vart fall så gick vi nästan direkt till pubområdet.
Därifrån hade vi finfin utsikt över Crystal Fighters uppträdande. Blev jublande glada när de frågade om vi ville följa med till stranden! Självklart, svarade vi.
Sedan gick vi och ställde oss i folkmassan framför Daniel Adam-Rays framträdande. En mås hade hittat ett utmärkt ståplats med antagligen även fantastisk utsikt.
När Adam-Ray var klar gick vi över till andra scenen,
för att se Alabama Shakes uppträda.
Såhär glad var jag över att det fanns något glutenfritt jag kunde äta (halloumi med lyxsallad) och över att vara på festival över huvud taget. Vi såg Johnossi, hamnade oväntat på senare delen av Le Yegros spelning (glatt och dansant, bäst oväntade hittills), fick meddelandet om att Niel Young ställt in (gjorde inte så jättemycket för oss, men märkte att många andra blev deppiga) och såg mystiska Beach House innan det blev dags att lämna Slottskogen.
Vi bestämde oss för att åka till Stay out west-klubben på Lisebergs hamnområde (vid Gasten, ni vet). Där spelade Kaah och sedan Looptroop Rockers. Så. Galet. Bra. Dansade och dansade och dansade.
Någon snäll person tyckte att vi båda skulle vara med på ett kort och inte bara Wille och tog fotot. Tack, tack.
Trots att vi sprang som galningar missade vi sista bussen/spårvagnen hem till Wille och fick gå hem. Ändå så himla bra första dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0