WOW, dag två - ultimata konsertdagen, konfettiregn och aerobics

2013-08-13 19:00:00
Kalas och festligheter
Andra dagen började vi med att gå upp tidigt eftersom jag var tvungen att åka till tandläkaren. Träffade Patrik av en slump efteråt.<3 Sedan åkte jag tillbaka in till Göteborg och mötte upp Wille.
Vi gick på den första konserten för dagen: Sibelle Attar. Så fint och bra!
Sedan sprang vi till en annan scen för att se Amason.
Stod längst fram och diggade till musiken. Fantastiskt.
Medan Wille såg på Rodriguez var jag inne i Linnétältet där Angel Haze befann sig. Så. Galet. Himla. Bra. Förstår att hon fick fem fyrar i GP (fastän kanske fyra hade räckt). Helt galet.
Efteråt hittade jag till slut den här glada och peppiga personen igen och vi lyssnade på Of Monsters And Men tills det var dags att byta scen igen.
Gick förbi fina Slottskogsdammen och hann se ungefär tjugo minuter av Haims grymma framträdande. Det fick bli så den här dagen då så många galet bra artister spelade i ett, en halvtimma där, en kvart där.
Så sprang vi tillbaka till stora utomhusscenerna för att se Local Natives.
Fint med stora, färgglada maneter vid scenerna.
Bat for Lashes varhimla, himla, himla bra! Gillade scenografin med lanternlyktorna och havsbilden på duken bakom. Åh. Blev så bortskämd med att höra och se så mycket bra på en och samma dag.
Jag var så här himla glad och superpeppad på ungefär allt.
 Efter att ha sett en kvart av Grimes uppträdande dansade vi oss fram till scenen där bästa Håkan stod. Han avslutade Känn ingen sorg med konfettiregn. Älskar hur verkligen alla släpper loss vid den låten.
Till slut fick vi ett litet konsertuppehåll och kunde äta. Jag gick till det här stället där de bara sålde Veganmat (de hade ungefär ingen kö jämfört med alla andra ställen, sådant gillar jag) och fick en specialbeställning på en majsröra. Det var gott.
Och så blev det dags för The Knife att komma upp på scen. Men först en uppvärmningsguru som fick hela publikhavet att dansa aerobics. Fantastiskt.
Efter att ha stått, dansat, hoppat och sprungit ungefär hela dagen (plus gått hela vägen hem under gårdagen) kände vi att Annedalskyrkan var ett bra ställe för oss med trötta fötter. Lyssnade på The Staves och till vår underbara förvåning kom First Aid Kit upp och sjöng med. Kändes helt klart som att vi hade valt bästa stället att efterhänga på!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0