December hittills

2013-12-15 12:30:00
Min Dag
En fredag bakade jag glutenfria pepparkakor. De blev klart godkända och lite färre än vad jag hade tänkt mig.
Och de andra i undulatgänget bakade icke-glutenfria pepparkakor hemma hos mig. Och så provsmakade vi två av glöggsorterna som finns på systemet. Hittills är äppelglöggen bäst och luciaglöggen med chokladsmak sämst.
De andra hör hemma har också bakat. Lussekatter och pepparkakor till exempel.
Och så har det snöat och snöat och ungefär lika fort töat och töat.
De andra här hemma har också gjort julgodis vilka jag har provsmakat och godkänt. Speciellt den mamorerade ischokladen som syns till vänster. Godast hittills tror jag.
En onsdag sov jag över hos Elin och vi gick upp lite extra tidigt på torsdagsmorgonen för att göra scones och bjuda Eddie på födelsedagsfrukost tillsammans med de andra undulaterna.
Och så hade jag tomteluva på mig hela fredagen för att fira lucia.
Och mellan allt det här har jag pluggat till tentor, lämnat in rapporter, börjat planera med mitt finfina nollkommitégäng, gått på massor av lunchmöten och försökt få min sömn i balans.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0