15 minus

2013-01-23 21:35:00
Min Dag Tankar Och Funderingar
Denna vintermorgon låg temperaturen på 15 minusgrader. Sådär kallt att en känner hur slemmet (eller snoret) i näsan fryser till is, vilket är en väldigt ovan och kylig känsla. Och att käkmusklerna stelnar till och det blir en aning svårt att prata.
 
Jag tog mig i vart fall till jobbet på cykel, som vanligt. Och om ni undrar om det var kallt så kan jag meddela att jag inte frös nämnvärt. Bara det där snoret i näsan som frös till is när jag andades in och sublimerades (eller smältes, kanske lite av båda) när jag andades ut som påminde mig om att det var riktigt kallt ute idag. Och att jag hade så mycket kläder på mig, som två par vantar och en fleecetröja under min vinterjacka. Då blir det inte så himla kallt.
 
Och känslan att få komma in i värmen på jobbet, ta av alla kläder och känna mig pigg trots att klockan är halv åtta på morgonen och var hur trött som helst när jag lämnade hemmet. Den är härlig. Så härlig. Ni borde prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0