Mat det senaste

2013-07-21 11:28:00
Min Dag
Jag tycker oftast inte att det är roligt att laga mat, men det senaste har jag fått något slags intresse av det och lagat en del. Vi kikar på det, tycker jag.
Gjorde dubbel sats sesampannkakor för att kunna ta fram en lunch eller middag från frysen de dagar det inte känns lustfyllt att laga mat. Recept finns här.
I tisdags blev det fisksoppa med potatis. Eller det skulle blivit, men eftersom pappa hjälpte till blev det mer som potatissoppa med fisk. Ändå gott. Recept finns här, men vi hade inte i saffran.
De andra i familjenåt skink- och ostpaj, men jag testade en spenat- och fetaost paj med tomat. Var himmelens gött.
Och i går grillade vi lax hos farmor och farfar på den årliga grillkvällen. Känner att vi bör grilla mer fisk om det blir så gott var gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0