Duscha i mörker, ekologiskt vin och earth hour

2013-03-27 11:00:00
Min Dag
Jag började lördagen med ett träningspass på friskis. Himla härlig start på själva helgen, tycker jag. I damomklädningsrummet var det alldeles nedsläckt förutom Nödutgångs-skyltarna som lyste. Jag tänkte att de hade smygbörjat Earth Hour-eventet, men det visade sig att det var för att belysningen och nätet strulade litegrann. Så jag och de andra damerna fick duscha endast i ljuset från ett blockljus. Det var mest avslappnande och inte så jobbigt en skulle kunna tro. Dessutom blev det ett exempel på att sådana saker, som ett strömavbrott, för människor närmare varandra och att en pratar med människor man inte skulle pratat med annars. Gillar när sådant händer
 
Sedan inhandlade jag lite varor till kvällen och åkte hem och väntade på att Patrik skulle komma. När han väl kom åkte mina föräldrar iväg på kalas och vi lagade mat tillsammans. Eskil gillade att Patrik hade köpt fisk från fiskbilen och ville gärna smaka. Vi drack ekologiskt vin och åt mat tillsammans med Eme.
 
Vid tiden för Earth Hour släckte vi ner alla lampor, tände värmeljus och spelade spel. Fin lördag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Var har Du köpt denna underbara porslinslykta?

Svar: Genom WWF. :)
ElinHaraldsson

2016-04-12 @ 00:35:37

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0