Ärterna

2013-10-02 19:40:15
Min Dag
En dag kom farfar över med en tio liters-hink nästintill fylld med ärtor i. Så jag tog på mig jobbet att rensa dem.
Det tar ett tag. En och en halv film och ungefär två omgångar med att gå och slänga "renset".
Och en del ärter hamnar på golvet. Då blir det lite omständigt. Och en del ärter (några väldigt få) äts upp av en katt. (Funderar på om katter har någon slags luktkänslighet för vad som innehåller mycket protein och gärna äter det, har erfarenheter som stödjer min tanke.) (Eller så är vår katt bara väldigt speciel.)
Resten, som att förvälla och frysa in ärterna fick mamam sköta för jag hade en Way out west-festival att gå på. Gött att ha ärter (så närodlade som det bara är möjligt) i frysen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0