Slutet på mottagningen

2013-09-16 10:00:00
Min Dag Skolan
 I lördags avslutades hela mottagningen på Chalmers med Nollfinalen. Så nu är de fyra veckor jag sett fram emot hela sommaren över. Nu är jag inte längre nollan utan nymble och den välanvända nollbrickan hänger på väggen full av minnen.
Jag har varit på sittning med temat "Sagan om ringen" utklädd till Legolas (tack Eme för frisyren), varit på sagosittning utklädd till Scrumpy Cat från Aristocat, skrikit mig hes i kön till Gasquen, tillsammans med de andra Nollkampendeltagarna målat hela kroppen grön bara för att det är bästa färgen tillsammans med svart, varit på hajk, haft på mig min balklänning för andra gången i mitt liv (och den tog jag av igen så fort jag kunde) och varit konstant förkyld. Och haft så himla, himla, himla jättekul och träffat så många nya, fina och bra människor.
(Bankomat som aldrig fungerar.)
På de lektioner vi hittills haft har det känts så rätt. Det är det här jag vill lära mig mer om, det är det här som är intressant och som jag vill nörda ner mig i.
Det här är verkligen bara början på fem års Chalmerstid. Och det känns bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0