Onsdagsfint

2014-04-02 21:36:00
Konsumtion Tankar Och Funderingar
Sir Anthony Hopkins komponerade en vals för 50 år sedan men vågade inte höra hur den lät. Nu, 50 år senare, får han höra den live. Och ja, den är otroligt vacker.
 
 Grön ungdom har skapat en sida som heter #Tackpatriarkatet där det finns så många anledningar till att det fortfarande inte är jämställt i det här samhället och att det finns så många saker kvar att ändra på till det bättre.
"According to Icelandic folklore, if you don’t get new clothes to wear for Christmas, there is a giant Yule Cat that will eat you."
 
Brukar inte vilja göra reklam för företag (och uppmana till konsumtionshets osv) men här kommer ett undantag eftersom det är ett företag som försöker motverka vår nuvarande slit-och-släng-kultur.
Om dina jeans från detta företag skulle gå söner lagar de dem åt dig gratis (eller skickar ett repair-kit till dig, även det gratis). Jag var och lämnade mina byxor där idag och fick en del tips i om hur jag skulle få mina byxor att hålla längre (som att inte dra upp byxorna i hällorna eftersom de inte kommer att hålla för det i längden). (Och jeansen är gjorda av ekologisk bomull!) Hade blivit så glad om fler företag började tänka såhär!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0