WOW - lördag: Regn, Annika Norlin och Robyn

2014-08-14 18:13:00
Kalas och festligheter
Lördagen började med attjag missade en buss, vilket gjorde att jag missade filmen vi tänkt se. Å andra sidan var det alldeles för lång kö till den, så vi hade nog ändå inte kommit in. Jag och bästa Wille satte oss istället på ett fik och gick sedan och såg en film om Jimi Hendrix tillsammans med Gürra. Jag somnade en stund, fett skönt.
Sedan drog vi in till festivalområdet. Hade konst som utkikt medan vi käkade. Vi lyssnade kanske på Harald Björk, oklart. Dock märklig känsla att publiken ropar "Harald! Harald!". Det tog ett tag innan jag reagerade på att det inte var mig de menade ... Sedan lyssnade vi på ass-kicking kvinnor i form av "Linda Pira - Ladies first". Det var grymt och pepp.
Det började regna. Min hatt blev blöt och vi skyndade oss in i Linnétältet.
Där såg vi Elliphant som var grym. Efteråt upptäckte vi att folk dansade underbar fuldans i regnen vid en annan scen till Above & Beyond, som jag aldrig hört förut. Vi joinade och tittade sedan på Natural Milk Hotel som inte ville att en skulle fota. I takt med att regnet slutade ösa ner över oss, blev jag och Wille intervjuade (artikel här) och Maggios tur att spela (som gjorde mig lite besviken pga utebliven HåkanH).
Efter ett tag sprangvi bort till Linnétältet för att se bästa Annika Norlin. Hon var så himla fin. Bäst. Hon hade publik på scenen och textraderna på en storskärm bakom, bara för att hon det är så hon skulle vilja ha det om hon gick på en konsert.
Och medan månen tittade på dansade jag och Wille till Röyksopp & Robyn.
Utan att ha settklart Robyns uppträdande lämnade vi festivalområdet (och började redan peppa inför nästa år!).
Jag och coolaste Wille tog en buss till Gbg Filmstudios. Vi varvade cider/öldrickande med att dansa på dansgolv och i publikhavet.
<3 <3 <3 <3
Vi dansade till Marlene, Zhala och Seinabo Sey. Så vettigt att Zhala hade den kurdiska flaggan på scen och fint att Robyn kom och gästade under låten "Prophet". Efter Seinabos spelning var jag så trött att jag somnade på bussen hem till Wille, men fick till slut sova och vakna upp till nybakta scones. Tack! <3
 

Kommentarer
Postat av: Anton Ahlström

Skulle du sett Turist? Den var O-TRO-LIG!!!!

Svar: Åh, nej. Vi skulle sett någon annan (som jag inte minns namnet på). Vi misstänkte att det skulle vara galet lång kö till den (vilket det var), så vi bestämde oss innan för att inte se den. :PMen jag kan tänkte mig att den var otrolig! Åh, vad jag vill se den! :D
ElinHaraldsson

2014-08-15 @ 17:40:49
URL: http://antonahlstrom.com

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0