2014, juli till september

2014-12-30 11:00:05
Tillbakablickar
Juli
 Under juli, och sedan resten av året, lyssnade jag mycket på 50/50-listan. Helt enkelt för att hitta ny, bra musik av kvinnliga artister, vilket jag också har gjort! (Mamma, eftersom ni har skaffat spotify kan ni klicka på länken för att lyssna. :) )
Åkte till Stenungstorg en dag med mamma och mormor för att gå på marknad. Vi åt räkmacka och provade skor.
Jag hängde med Elsa, Anna och Sofia och drack exempelvis piggelndrinkar och pratade om allt.
Hängde också med mina bästa undulater och andra vänner från Chalmers. Och hade en natt på bussen hem ett samtal om jämställdhet, miljön och fotbolls-VM med en äldre man. Det var fint.
Och så började jag se på Orange is the new black. Hann se klart till och med säsong två.
Ägnade soliga dagar åt att vara vid havet och lyssna på sommarprat. Jason Diaktés och Agnes Woldes är bland de bästa!
En dag hängde jag i Slottskogen på knytpicknick med bland annat de här fina. Vi spenderade sedan kvällen hemma hos Astrid och sedan på ett 27-årskalas.Gjorde en film av dagen:
Några dagar av juli spenderade jag i Dalsland med Wille i hennes familjs sommarstuga. Vi plockade och åt blåbär, badade i sjön, sprang i skogen, paddlade kanot och åkte på utflykter.
Och en vecka senare åkte vi tillbaka igen, men tillsammans med Anton och Jonas för att ha träningsläger! Vi orienterade, sprang i skogen, tältade, hade styrketräningspass, paddlade kanot, vandrade i naturreservat i fyra timmar och jag försökte åka inlines medan de andra åkte rullskidor. Det gick inte så bra, jag ramlade och slog i rumpan, så jag gav upp och beslöt mig för att springa istället. Och så åt vi återigen nyplockade blåbär
Och juli avslutades med att jag hade namnsdag.
 
Augusti
 Vi hade kräftskiva hemma hos mina föräldrar. Jag åt kronärtskocka för första gången, men även räkor och en quinoasallad.
Jag hängde på Way out west med Anna, Elsa, Sofia och Gürra. Det var fint och härligt och bra. Förutom att jag blev så besviken och ledsen över Outkasts framträdande där en de hade avklädda kvinnokroppar, mestadels utan huvuden, som bakgrundsfilm.
Och på lördagen kom Wille också med! <3 Vi såg på film om Jimi Hendrix, sjöng med till alla Hello Saferides låtar, dansade till Robyn och avslutade med att åka till Gbg filmstudios för att dansa till tre grymma tjejers framträdande. Jag sov över hos Wille och fick nybakade scones till frukost (men hade bråttom till ett möte så fick äta dem på vägen).
Annars ägnades augusti åt att planera och fixa det sista inför mottagningen, och för mig att arra en sittning tillsammans med åtta andra ordföranden. Och så gick bØf på en kräftskiva som var det sista NollKkalaset innan mottagningen sparkade igång!
Och så kom till slut den 19 augusti och det blev dags för alla nyantagna att samlas på Götaplatsen och sedan tåga upp mot Chalmers. Sedan följde fyra veckor där vi försökte se till att alla de nyantagna på KfKb-sektionen kände sig välkomna, kunde hitta en kompis och börja komma in i studierna.
 
September
 Jag flyttade in i min lägenhet mitt under mottagningen. De första dagarna satt jag på golvet och åt och försökte bygga ett bord av tomma flyttkartonger.
Mottagningen avslutades med en bal där vi var såhär finklädda. Vi höll tal, nollan höll tal och nollan gücklade. Det var väldigt fint, alltihop.
Sedan blev det dags att rösta igen, så jag åkte hem till mina föräldrar eftersom jag glömt säga till Skatteverket i tid att jag flyttat och därför borde rösta i en annan kommun.
Jag blev bjuden på middag av den här coolingen som jag numera bor tio minuters cykelfärd ifrån.
Jag köpte en lampa och började få fler möbler till lägenheten. Det tog ungefär tre-fyra flyttlass att få hit allt.
Jag fyllde år och bjöd hit min familj på middag. Jag köpte en hatt och en rävtavla till mig själv i födelsedagspresent.
Jag och Katta hade födelsedagsfest ihop. Jag fick ballonger som fyllde en del av lägenheten och KfKb-shots och en katt med hatt och fluga i present. Det var fint och bra och härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0