Alla hjärtansdag

2014-02-14 12:15:00
Min Dag Tankar Och Funderingar
Idag är dagen då kärleken ska firas. Och det är himla fint. Med ursprungsidén från medeltiden att fåglar återvänder från söder för att hitta sin partner och att även pojkar och flickor borde ta sig en funderare över vem de vill leva ihop med. Och såklart firandet av helgonet Valentin.
 
Idag är också dagen då företag säljer rosor, choklad och annan hjärtformad konfektyr i överflöd. Då företag inte får nog av att basunera ut att just deras produker skulle göra ens partners liv lite bättre och att det är det bästa sättet att visa uppskattning. Genom att köpa saker och ge saker. Men det finaste en kan ge någon annan i dagens samhälle är tid och inte materiella ting. Det är en av anledningarna till att jag inte gillar dagens koncept med alla hjärtansdag och har valt att inte på något större vis ge denna dag någon större uppmärksamhet.
 
Det är mer viktigt att ge varandra uppskattning helst varje dag. Att visa både vänner, familj och partner att just de är viktiga i ens liv och det inte bara en dag om året.
 
Jag ska i vilket fall tillbringa dagen med att äta våfflor med mormor, plugga och sedan umgås med Patrik när han kommer hem från skolan. Lite som att det var vilken annan dag som helst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0