Födelsedag

2014-02-04 22:41:00
Kalas och festligheter
Idag fyller min mamma år. Hon hade inte vaknat när det var dags för mig att cykla till tåget så jag skrev en hälsning till henne i hallen.
När alla väl kommit hem igen på kvällen åkte vi iväg med mamma till hemlig destination för att äta middag medan vi såg gatulampor spegla sig i havet utanför restaurangen i kvällsmörkret. Jag åt halloumi, drack rättvisemärkt vin och blev alldeles proppmätt.
Mamma (som försöker äta vegetariskt i stil med mig den här månaden<3) åt fisk och verkade vara alldeles ypperligt nöjd.
Jag försökte göra chokladmousse till efterrätt, men den blev inte riktigt som den borde. Så jag ställde in den i frysen och lät den bli chokladmousseglass istället och toppade med några svarta vinbär direkt från frysen. Det var ingen som klagade, i vart fall.
Och så fick hon presenter och massor av kramar.
Grattis igen, fina mamma.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0