Om OS

2014-02-19 23:58:00
Tankar Och Funderingar
Just på grund av Rysslands förtryckande lagar mot bland annat homosexuella försöker jag att bojkotta OS, fastän jag vet att jag hade tyckt att det hade varit kul att följa. Jag har också fått reda på att det går så himla bra för svenskarna i de olika grenarna just i år, och därmed gjort det lite extra kul. Men jag känner att jag inte kan göra det. Inte det här OS:et.
 
Har läst Gardells urbra text om det här, och jag kan inte annat än hålla med honom. Bland annat om detta stycke:
" 'Den som accepterar ondskan utan att protestera mot den samarbetar i realiteten med den.' Det gäller IOK som tillåtit spektaklet i Sotji, det gäller varje idrottare som deltar i Putins OS, men det gäller också varje journalist som bevakar evenemanget, det gäller sponsorerna som stöttar det, tv-bolaget som sänder ut det, och det gäller dig och mig som sitter framför tv:n och tittar."
 
Och jag har fortfarande så himla svårt att förstå varför det rör någon annan vem en älskar och vill leva tillsammans med. Att det kan vara ett brott att vara kär och att älska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0