Nyår 2013/2014

2014-01-02 14:32:00
Kalas och festligheter
På nyårsaftonens förmiddag fixade Emelie en håruppsättning med mittt hår, massor av hårspray och en liten pärla.
Jag packade ihop vad jag skulle ha med mig.
Och med två flätor på vardera sida åkte jag hem till Patrik för att senare åka vidare till platsen där vi skulle fira nyåret.
Jag var lite extra glad för Wille och Patrik var med.
Några hade fixat förrätt, varmrätt och efterrätt åt oss. Så himla gott och fint! Tack, tack.
Några fick blödande tår.
Jag och Wille tokdansade, gjorde det till vårt uppdrag att ta kort tillsammans med alla på festen och åt efterrätt.
Vi hade Håkanallsång och jag tänkte att nu kan det här året gärna få vara över för det är alldeles fullbordat och vi är redo för ett nytt år!
Patrik var såklart med.Och när klockan närmade sig tolv gick vi ut allihopa och plötsligt var klockan tolv och champagnekorkar flög, jag pussade Patrik, kramade alla och glädjeskrek "Gott nytt år".
Några sköt raketer och när det nya året var någon halvtimma gammalt gick vi in igen, spelade kortspel, åt det som fanns kvar av maten, spelade på en gitarr med fem strängar och pratade medan folk gick och kom tillbaka och åkte igen. Efter ett tag märkte vi att klockan visst hade hunnit bli sex på morgonen och tänkte att det nog var bäst att gå och lägga sig. Nu är jag redo för 2014!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0