Trerätters

2014-01-05 15:32:00
Kalas och festligheter
För något år sedan fick Patrik i present av mig att jag skulle laga en trerättersmiddag till honom. Och igår visade sig vara ett ypperligt tillfälle att ge honom det, så efter att ha handlat ingredienser började jag att ordna rätterna.
Jag gjorde chevre chaud till förrätt utifrån det här receptet. Misslyckades med den första omgången (osten var lite för länge i ugnen) så fick göra om alltihop efter ett visst antal svordomar. Men andra omgången blev bra och det blev väldigt gott.
Till huvudrätt hade jag gjort räkpasta med avokadoröra (efter detta recept). Det blev också väldigt gott. Vi blev dock alldeles proppmätta så vi orkade inte med efterrätten förrän efter någon timma.
Och efterrätten var mjölkchokladpannacotta med daimtäcke och vinbär (ej på bild). Väldigt sött så det var gott med syrliga svarta vinbär till.
 
I julklapp av Patrik fick jag bland annat att han skulle laga en trerättersmiddag åt mig samt massage, så nu väntar jag på mitt tillfälle att få bli lite extra bortskämd med god mat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0