Hav och sommarprat

2014-07-11 11:33:49
Min Dag Tankar Och Funderingar
Gillar så att jag har kunnat spendera de senaste dagarna på en av mina favoritplatser på jorden. Undgått att bränna mig, både av sol och maneter.
 
Jag har läst ut böcker, simmat långt, kastat frisbee och lyssnat på podcasts. Lyssnade på Timbuktus sommarprat häromdagen medan jag låg på bergslätten och självtorkade i solen. Det var ett väldigt fint sommarprat. De personer som tycker att det är så himla viktigt att få säga ordet "negerboll" istället för chokladboll borde absolut lyssna. För att förstå. För att förstå att den första delen av ordet innehåller så mycket hat. Så mycket nedtryckande, så mycket orättvisa och historia. För att få höra om hur stor betydelse innebörden av att få ett svenskt pass har. Och om att mörkhyade människor och människor med ursrpung från andra länder, tyvärr, fortfarande och dagligen kommer i kontakt med racismen som frodas i det här landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0