En sommarlista

2014-06-19 20:26:00
Min Dag Tankar Och Funderingar
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Har precis fått "riktigt" sommarlov (hade sista dagen på jobbet inför sommaren idag) och jag tänker att jag de kommande veckorna ska umgås med Wille (och andra finfina personer) oförskämt mycket, bada i havet typ varje dag, planera inför mottagningen och bara vara. Och samla energi till höstterminen, jada, jada.
 
Vad ska du göra på midsommar?
Vara hos Mathias med Wille, Anton, Niklas och ett gäng personer jag ännu inte känner. Vi ska leka lekar, äta grillat (och färskpotatis! <3) och dansa på altanen tills vi inte orkar (eller kan) stå upp längre. Tror det kan bli alldeles strålande bra.
 
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Att ha nyplockade jordgubbar i morgonflingorna. Eller till pannkakorna.
 
Bästa sommarlåten?
Sommarplågan.
 Ska du på festival i sommar?
Oui! Två stycken och är så pepp på båda!
 
Vad vill du helst grilla?
Åh, men typ alla grönsaker. Och halloumi. Och ananas. Eller typ det mesta som inte är kött. Håller ju på att lära mig lite varierande saker att grilla om en inte äter marinerat kött (eller kött överlag), så efter sommaren kanske jag har en ypperlig favorit! Det är typ ett av mina mål, i vart fall.
 
Vad dricker du i sommar?
Tyskimporterad cider direkt ur burk och vitt vin ur flaska. Även rosé i plastglas i en park.
Vad ska du läsa i sommar?
Har hittills läst ut The fault in our stars, och har precis börjat på Tillsammans är man mindre ensam. Annars har jag ju min bokhög att ta mig igenom. Den innehåller bland annat Gavalda, Murakami och Vargas Llosa.
 
Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Catsuit. Samtidigt värsta. Så otympligt när en ska gå på toa, annars finns det bara fördelar!
 
Bästa parken?
Slottskogen.
 
Bästa badstället?
Havet hemma hos mig. Inte så många som hittar hit, så en behöver aldrig vara rädd för att det inte ska finnas någonstans att stationera sig.
 
Lista hittad hos Sandra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0