Midsommar

2014-06-22 21:15:00
Kalas och festligheter
 På midsommarafton cyklade jag hem till Mattias där jag träffade bästa Wille och andra bra personer.
 
Vi åt midsommarlunch och skålade. Avokadosallad är ett utmärkt substitut för sill, för övrigt.
 
Efter lunchen började midsommarolympiaden som Madde hade styrt upp!
 
Första grenen var kubb. Mitt lag kom sist pga vi var dåliga på att träffa kungen.
 
Anton byggde Stonehenge i väntan på mat.
 
 Sedan började vi grilla. Anton och Wille gjorde lite akrobatik.
 
Nomnomnom! Så mycket gott på en och samma tallrik!
 
Mina soffgrannar!

Efter ett tag bestämde Madde att det var dags för att starta andra grenen som var spotta råtta. Mitt lag vann (dock inte tack vare mig)!
 
Vi dansande på altanen,tittade på VM-matcher och åt jordgubbar.
 
Anton nummer två hade varit ambitiös och fixat typ-tårta. Wow, så god! (Urbra natta-morgon-mat också!)

Jag och Wille satt uppe till klockan åtta på morgonen tillsammans med Jacob. Vi åt tårta, chips och potatis och tog en promenad. Men till slut kände vi att det började bli alltför jobbigt att hålla ögonen uppe, så vi byggde en säng av dynor, hittade filtar och somnade. Och blev väckta vid tolv när alla de andra festdeltagarna vaknat igen ...
 
Efter att ha cyklat hem och sovit ut, cyklade jag till Antons sommarstuga där vi spelade kingdoms i väntan på att potatisen skulle koka klart (detta var min vinnarrond som gjorde att jag till slut kom tvåa).
 
Vi sprang ner till havet, doppade oss och sprang sedan tillbaka upp till bubbelpoolen för att värma oss. Och i halvleken i Nigeria-Bosnien-matchen cyklade jag hem igen. En finfin midsommar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0