Åtta dagars måltider

2014-03-25 11:44:36
Min Dag
Då och då får jag frågan om vad jag egentligen äter då jag inte äter kött (men fisk och skaldjur) och är glutenintolerant (plus har några matallergier). Jag tycker alltid det är lika svårt att svara på, för jag äter olika saker varje dag precis som vem som helst som inte äter samma diet som jag. Så här kommer ett inlägg med vad jag har ätit under en vecka. Varsågoda.
 
Måndag
En sparrishistoria med solroskärnor och potatis (de andra i familjen åt köttbullar till) till lunch och champinjonsoppa (se nedan) till middag.
 
Tisdag
 Champinjonsoppa till lunch och lax med potatis till middag, se nedan (mamma och pappa hade bröllopsdag, för övrigt).
 
Onsdag
Lax med potatis till lunch och nyponsoppa och smörgås till lunch (orkade inte något annat).
 
Torsdag
 Spaghetti med sojafärssås och riven ost.
 
Fredag
 Basilikapuckar (från anamma) med potatis och fetaostsallad till middag, rödbetsbiffar till lunch.
 
Lördag
 Rödbetsbiffar med yoghurtssås och fetaostsallad till lunch.
Halloumi, stekt lök och paprikamed glutenfri couscous (gjord på majs) till middag.
 
Söndag
 Blev bjuden på tacos till lunch eftersom vi städade på Chalmers och fisksoppa till middag.
Och rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt.
 
Måndag
 Stekta wokgrönsaker och champinjoner, smörgåsar och en (rättvisemärkt) apelsin till lunch.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0