2014, dag fem

2014-05-03 00:18:00
Resor - Malta
När vi vaknade upp på påskdagen märktes det att fanns potential till att detta skulle kunna bli varmaste dagen under vår semester dittills. Här är för övrigt utsikten från vår balkong.
På vägen till busstationen visade vi var jag och Emebadat i Bugibba de senaste dagarna och slängde förpackningar i återvinningscontainarna (älskar att sådana är så lättillgänliga i det här landet <3).
Vi tog oss in till Sliema för att få shoppa lite och se staden.
Jag och mamma. <3
 Såg huvdstaden på andra sidan vattnet.
Efter att ha provat mängder av hattar, köpt en kavaj, sett en dansgrupp med lågstadietjejer dansa utklädda till smurfar (duktiga!) och tackat nej till en hel drös av erbjudanden om att få åka med turistbåtar till Gozo och Comino, tog vi bussen hemåt igen.
Vi gick ner till stranden.
 Badade.
 Köpte äkta italiensk glasspå hemvägen. Blev så himlans glad när jag upptäckte att vi hade en riktig gelateria bara runt hörnet till vår gata. Italiensk glass är så himla god!
Försökte dricka upp min Kinnie. Fick till sist slut på den.
Och eftersom det var påskafton åt vi kanske världen enklaste trerätters med äggmackor till förrätt, någon sallad till huvudrätt (för min del, de andra åt kyckling) och glassen vi köpt till efterrätt. Finfint!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0