Pumpor och annat sådant där som kan skördas

2014-10-03 09:17:38
Mat och recept Min Dag
I lördags när jag var hemma hos mina föräldrar tittade jag till mina pumpor. De flesta hade växt sig klara och var redo att skördas! Så himla, himla bra.
Jag vet inte om den här lille rackaren kommer att överleva frosten och bli stor och orange den med. Jag håller tummarna men vet att hoppet kan vara ute för den.
Det är så himlans fint och bra att kunna ta med sig sådant här varje gång jag kommer hem efter att ha varit hos mina föräldrar. Känns inte som att jag kommer att behöva köpa någon mat på ett tag.
Och häromdagen hittade jag en hink med äpplen där det stod "varsågod" utanför ett hus. Så fint att de som har trädgård delar med sig av det de själva inte hinner äta upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0