The honourable woman

2015-04-19 20:59:00
Min Dag
Jag har, efter tips från Wille, börjat följa The honouarble woman som går på svt just nu. Ligger uppe på play. Eller börjat och börjat, jag har bara sett första avsnittet men det hela verkar mycket, mycket lovande.
 
Kort och gott handlar den om Nessa som tillsammans med sin bror får se sin fader mördas och 29 år senare driver hon sin fars företag vidare, fast med inriktning kommunikation mellan Israel och Palestina istället för vapenförsäljning. (Maggie Gyllenhaal spelar huvudrollen.) I första avsnittet mördas en palestinier (eller det vet en förresten inte, det framställs som att det är självmord) som Nessa beslutat att ingå ett kontrakt med och det leder till en del spekulationer om vad som egentligen hände och vad som kommer att hända med företagets fortsatta planer.
 
Tycker ni absolut borde se i vart fall första avsnittet. Tror det kan ses till och med 24 april på playen. Längtar typ till nästa tisdag för att få se avsnitt två!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0