Dockhem i Tofta

2015-08-03 09:40:00
Min Dag
I onsdags kväll åkte jag och mamma iväg på en liten åktur. Jag hade på mig läppstift och mamma lånad kofta från min syster.
Nämligen hit, till Tofta som ligger "mellan Marstrand och Göteborg" enligt ett infoblad vi hittade där.
Vi åkte förbi herrgården eftersom det inte var den vi skulle besöka,
utan Tofta teater, som huserar i Magasinet, och se Dockhem som de har satt upp där denna sommar. Jag såg en annons i tidningen om det och lyckades få med mig mamma. En måste ju ha sett Ibsens Dockhem minst en gång, tänker jag.
Och här är mamma. <3
Magasinet är en slags omgjord lada, och teatern är placerad på övervåningen. Det var väldigt mysigt för vi satt som i en cirkel runt scenen, vilket gjorde att en kunde spana på de andra teaterbesökarna och se deras ansiktsuttryck. Blev en mer intim och när teaterupplevelse på så vis.
Själva föreställningen var helt fantastisk och jag fattar varför den har fått så bra recensioner i bland annat Göteborgs-posten. Vi skrattade och vi blev förargade. Vi förundrades och vi applåderade. Berörda, helt enkelt. De spelar till och med 15 augusti, så gå och se den, vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0