A christmas duel

2015-12-22 09:00:00
Dagens låt
 Jag kan ha fått en till favorit-jullåt. Hörde denna låt för första gången under Musikhjälpen förra veckan, och sedan dess är det den jullåt jag har lyssnat på mest. Den är ingen typsikt åh-vad-vi-har-det-mysigt-och-fint-låt, utan egentligen ganska sorgsen. Om två som egentligen inte klarar av varandra men som firar jul ändå, lite som Fairytale of New York.
"I set your record collection on fire and said I never knew, felt kind of bad about that and I know you did too".
Gillar kanske mest musiken sammanvävt med den oväntade texten. Tappade lite hakan när jag hörde den första gången.
 
The Hives & Cyndi Lauper - A Christmas Duel

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0