Annandagen

2015-12-31 15:05:00
Kalas och festligheter
På annandag jul slog jag in den sista julklappen till far och mor. Det var/är en slags upplevelseklapp, kan en säga. Etiketterna jag använde detta år har jag för övrigt köpt till förmån för Stadsmissionen.
 
I väntan på att mormor skulle komma dukades det, klämdes på klappar och fixades med mat. Jag började bli hungrig så åt brieost. Och lite brieost till.
 
Så kom mormor till slut! God jul i stugan, osv.
 
 Vi drack glögg, åt pepparkakor med ost och klämde lite till på julklapparna under granen.
 
Julbord för tredje dagen i rad, typ. Det kanske bästa är att det alltid blir äggost över som en kan äta till frukost dagen därpå.
 
Efter maten intog vi soffläge för att smälta maten. Min bror somnade till och med.
 
Men sedan delade mamma ut julklapparna. Här är fina mormor med stort paket i knät. Hej, hej! Jag visar vad jag fick någon annan gång, men mormor fick i vart fall bidrag till UNICEF av mig.
 
Gottebordet kom fram. Och sedan antar jag att det blev läggdags efter samtal i soffan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0