Aspgasque

2015-12-13 19:01:14
Kalas och festligheter
En torsdag ungefär mitt i november hade KfKb6 med aspar aspgasque. Vilket alltså innebär att personer på vår sektion som är intresserade av att söka kommittéen är med och arrangerar sittning och/eller eftersläpp. I vilket fall, så hade vi en liten förfest hemma hos Brumm. Nalle var där, till exempel.
Sedan blev det dags gå till sittningen, som för övrigt hade temat "En dystopisk framtid efter krig mellan Norge och Sverige där nästan alla pratar tyska". Kanske längsta sittningsnamnet någonsin och klurigaste, men det skötte arrangörerna bra.
Hej, hej Pigge (och Janen, Lisa, Nalle och Lenis)!
Bagge satt bredvid mig och då blir det ju obligatorisk selfie.
 Nalle, Lenis och Pigge tog en groupie istället.
 Amanda satt på min andra sida, så hon fick också vara med på en selfie, såklart!
Glass hade kanske längsta gücklet, där Janen fick vara med och agera skadad.
Pigge, Bagge och jag hann till exempel ta ett kort tillsammans medan gücklet pågick.
Och efter ett tag och extrainsatser av Ciffe var gücklet till slut till ända.
Och så var också sittningen. Janen, jag, Brumm och ett gäng till följde med till GasqueK:s rum på mellanfest i väntan på att sittningen skulle städas bort och dansgolvet öppnas.
Jag och Anton hade dansuppvisning. Eller försökte dansa efter ett youtube-klipp som gick på repeat i bakgrunden. Tror ändå vi gjorde ganska bra ifrån oss.
Mycket soffhäng.
 Hej, hej från mig och Jannie. 
Jag, Jannie, My och Jonathan hängde i hörnet.
Och till slut blev det dags för det här gänget och gå och dansa till stället stängde och för mig att gå upp fem timmar senare och packa för att kunna bege mig till Lund. Plus att mina jeans gick väldigt mycket mer sönder än de redan var. Men himla bra aspgasque, asparna var så himla duktiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0