Bloggdesign genom tiderna, 2008-2009

2015-12-30 15:42:42
Bloggen Tillbakablickar
Jag har ju haft den här bloggen några år (sex-sju år om jag inte räknar fel), och sedan starten har jag ändrat lite fram och tillbaka och hit och dit i designen. Jag tänkte det kunde vara roligt att ta en kik på några av dessa. Om det blir alldeles för långt inlägg kanske jag delar upp det, men det märker vi! (Update: yes, harr fått dela upp det, så det blir en lite miniserie.) DÅ kör vi.
Så här hade jag det alltså runt tredje advent 2008. Väldigt mycket av lite allt möjligt, skulle jag säga. Försökte väl få det lite julinrett också. Har tyvärr inga bilder från början, men tror det var rosa och väldigt basic.
 
Men så ändrade jag färger och lade in en halv profilbild på mig själv i bakgrunden. Kan tydligen inte få nog av bidler på mig. Något narcissistisk, haha? (Är dock ett återkommande tema, som ni kommer att märka längre fram.)
 
Fick nog av mig själv och ändrade till en orange bakgrund som inte passade ihop med det andra alls, men var förhoppningsvis på väg att byta ut de andra bitarna också. Och de blåa kornen är snöflingor som faller ner, för övrigt.
 
Nej, fick tydligen inte nog av mig själv. Vad i hela friden är det här? Hahaha.
 
Ville ha en dåligt utklippt bild av mig själv i högra hörnet, förstås. Och lägg kanske märke till att de två övre bilderna plus de tre nedre (i det här inlägget, alltså) är på väg till en design jag ville uppnå. Jag hade det inte såhär i en vecka och sedan kom på att jag nog borde ändra.
 
Tre bilder av en och samma person, och en orange bakgrund. Är det klart nu?
 
Nej, tre bilder är såklart inte tillräckligt. Fyra, en liten fyndig (?) text i headern och så är vi klara. Voilà. Såhär såg det alltså ut från ungefär mitten av december till slutet 2008.

Det bar iväg mot ett nytt år, så en ny design tyckte jag var på sin plats. Eller jag ville ha svart content-bakgrund med vit text, bara.
 
2009 började med dock med denna design istället.
 
Och den höll i ungefär tre dagar tills jag gick loss och experimenterade i photoshop (jullov?). Som ni kanske ser. Mörkt men färgglatt, skulle en kunna säga.
 
Experimenterade lite till och kom fram till att det här vore nice att ha på bloggen som header. Absolut.
 
Den höll i en dag tills jag bytte till denna här istället som känns en aning ofärdig, minst sagt.
 
När jag kände mig någorlunda färdig såg det ut såhär.
 
Några dagar senare hade jag tröttnat på hjärtat och lärt mig göra bokstäver som såg speglade ut. Så då fick det vara såhär i några dagar.
 
Japp, det blev ett himla långt inlägg, så resterande designer tar vi en annan gång. Men jag lovar att det blir färre och färre och mindre knasigt med tiden. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0