Färdigpyntat, lussefika och musikhjälpen

2015-12-14 08:17:52
Min Dag Tankar Och Funderingar
Julkulorna är upphängda i de lysande grenarna. Det är mitt substitut till julgran.
Elin-gumman (som mamma kallar den) och stora tomten med lyktan i handen får stå nedanför på golvet.
På soffbordet i en vinflaska (eftersom jag inte har tagit hit mina ljusstakar från mina föräldrar) står kalenderljuset. Har upptäckt att det är rackarns svårt att komma ihåg att släcka det i tid, ligger just nu kanske tre dagar i förväg.
På hyllan har jag ställt alla mina tomtar och gummor.
Jag har inte räknat hur många de är, men i jämförelse med mina farföräldrar är det inte så många.
Värmeljushållarna har också kommit fram, vilket ju är bra när det börjar bli kallt ute (och inne). 
Adventsstjärnan fick igår till slut komma fram. Har funderat på var jag ska ställa den, eftersom mina takfönster är precis för låga/har för mycket lutning så att den inte får plats där.
Så den får hålla hus på köksbordet och användas som extra pluggbelsyning samt mysbelysning till frukosten.
För övrigt hade vi i SNKfKb lussefikamys hemma hos mig i fredags. Jag tog inga bilder, tyvärr, men min efterträdare var med och vi drack glögg, åt lussekatter, drack en och en annan öl och hade allmänt gött häng.
Och apropå mys har musikhjälpen startat igång! Kanske bland det bästa med hela december. Har på det i bakgrunden ungefär dygnet runt. Tänker att det är tur att jag inte har tentor förrän efter jullovet ...
Och idag har ett himla gött gäng på vår sektion startat igång en egen insamling genom att sälja fika och gottigheter varje lunch fram tills att det blir dags för Linnea, Kodjo och Gina att stiga ur buren. Så himla bra initiativ! Vill ni själva skänka pengar går det ju att önska låtar och bjuda på auktionerna. Det är ju ett sådant viktigt (som varje år) tema i år, att ingen ska behöva fly undan klimatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0