Silvrigt och en hel del ljus

2015-12-30 19:27:00
Min Dag
Idag har jag lämnat landet (efter över en veckas vistelse där) och sagt hej då till bland annat den här knasbollen (tillika pälsbollen 2.0).
Och hej då till Elsa-Sara som spenderade en del av förmiddagen med att sitta ovanpå kökselementet och spana ut genom fönstret. Och såklart även mamma, pappa, syster.
Jag fick med mig dessa två ljusstakar hem som jag fick i doppresent (stod dock inte ifrån vem) för 23 år sedan. De kommer mycket väl till användning nu. Så jag behöver inte längre använda gamla vinflaskor för att få värme och trevnad. Tog också med mig en fotogenlampa som jag fått av mormor för några jular sedan (och glöggmuggar plus alla julklapparna jag fick).
Jag gick runt på stan en sväng för att se om jag kunde hitta något på realisationen. Det kunde jag inte. Köpte dock den här fina silvriga, tingelsen med en säl och trumma på (och ett par byxor om någon ville veta, mest troligt mamma <3 ).
Och en pingvin högst upp. Finns även med björnar och hattar, men de var tyvärr slut. Tänker att de kan få ett barns fantasi att spinna iväg till ett fjärran land eller till någon magisk plats med sälar som jonglerar med karameller. Det är ändå himla fint. Bilderna gör ju dem inte helt rättvisa, dock.
Tror för övrigt jag måste köpa någon slags vätska till den här ljustingelsen. Är det fotogen en ska ha i, eller? Går det med matolja? Tacksam för svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0