Styret 2015:s sista teambuilding

2015-12-16 08:04:00
Min Dag Skolan
Igår åkte vi i KfKb-styret till Backa och till Escape room för att ha lite teambuilding. Alltid bra att se till att vi är ett bra gäng så vi kan göra en bra överlämning till våra efterträdare. Och för att det är kul att göra någon sista grej tillsammans.
Escape room går i vart fall ut på att en stängs in i ett rum och sedan, med hjälp av olika sorters ledtrådar, ska hitta ut igen och på så vis lösa en mordgåta av något slag.
Vi fick slå våra kloka huvuden ihop, och det var alltid någon, efter en kortare eller längre stund, som lyckades lösa uppgiften.
På många ställen tänkte vi lite för länge och lite för mycket. Som när vi hittade en sorts ekvation och försökte på alla möjliga sätt lösa den för att få fram en sifferkod, när det egentligen gällde att lyfta blicken utan att avslöja för mycket.
Hela Styret tänker och klurar så det knakar!
Vi lyckades till slut lösa alla uppgifter och komma ut. Vi slog inget rekord, men hade inte sämsta tiden heller. Men vi hade kul och det är vad som räknas, ju.
Sedan passade vi på att ta en gruppbild.
Så det är det här finfina gänget jag har fått spendera ett år tillsammans med och fått driva frågor som rör vår KfKb-sektion på Chalmers. Katta, Anton, jag, Amanda, Brumm och Bagge. Jag har lärt mig så otroligt mycket, fått utvecklats som person, fått lära känna andra härliga personer, rest runt i Sverige, fått vara med och påverka, men framförallt haft så himla, himla kul. Och det tackar jag främst dessa fem andra personer för (och sektionens medlemmar som gav mig förtroendet att uner ett år få vara utbildningsansvarig). <3
Som för att knyta ihop säcken, som innehåller Styrets arbete för detta år, gick vi och åt italiensk mat precis som vi gjorde alldeles där i starten, och var det första vi gjorde tillsammans. Fast denna gången på vapiano och jag åt en jättegod svamprisotto. Nu har vi några få möten kvar, kassören har en del bokföring att göra, men sedan står Styret 2016 redo att ta över på andra sidan nyåret och det känns ändå himla bra att få lämna över stafettpinnen till dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0